مقاله ایثار وشهادت طلبی ونقش آن در امنیت ملی-مقالات فرهنگ ایثار وشهادت

ايثار و شهادت طلبي و نقش آن در امنيت ملي

مقالات فرهنگ ایثار وشهادت

چكيده مقاله
از خودگذشتگي و فداكاري براي آرمانهاي اسلامي و انقلابي بسيار ارزشمند است؛ به طوري كه تا وقتي  اين خصلت همگاني نشود و محدودة فراگيري آن گسترش نيابد، همواره خطرات فراواني، امنيت و آرامش عمومي را تهديد مي‌كند. همه و همه مديون فداكاري و از خودگذشتگي نسلي پويا و جان بركفيم. در طول تاريخ ايثارگران بسياري از كيان مملكت دفاع كردند و جانبازي‌هاي فراواني براي دفاع از ميهن انجام شد، اما تاريخ جز هشت سال دفاع جانانة ايرانيان، هيچ‌گاه رشادت ملتي را به ياد ندارد كه از مرزهاي ميهن و اقتدار مذهبي‌اش چنين دفاع كند، و لحظه‌اي از اين آرمان كوتاه نيايد.

اين مقاله به « ايثار و شهادت طلبي و نقش آن در امنيت ملي » مي‌پردازد. امنيت بدون ايثار و فداكاري پايداري چنداني ندارد. كسي كه به ايثار و از خودگذشتگي اعتقاد راسخ قلبي نداشته باشد، در انتخاب بين منافع ملي و منافع شخصي، دومي را بر مي‌گزيند و آنچه منافع او را - هرچند زودگذر - به دنبال داشته باشد، ترجيح مي‌دهد.

ايثار علاوه بر منافعي كه براي جامعه دارد، نفعي والاتر و برتر براي فرد به دنبال دارد و آن تعالي روح و ترفيع درجات اوست. روح ايثارگر چنان اوج مي‌گيرد كه شايستگي درجة شهادت نصيبش مي‌شود، كه درك آن براي بسياري غير ممكن و دور از ذهن است. كساني هم كه خالصانه گام در اين مسير رشد و تعالي مي‌گذارند، تنها با خداوند معامله مي‌كنند، روحشان به درجه‌اي از ايمان مي‌رسد كه فقط خداوند را خريدار آن مي‌بينند و از كساني كه براي امنيت آنان، جان خويش را ايثار مي‌كنند، توقع پاداش ندارند.

لطفا برای مشاهده کامل مقاله ، به ادامه مطلب بروید!!!

ايثار ,امنيت ,دفاع ,شهادت ,منافع ,خودگذشتگي ,شهادت طلبي منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شمیم عشق فرصت های تجارت آنلاین گروه پولساز دانلود طرح جابر خرید و فروش سیگار الکتریکی ارزان سرا شـــب وصــــالم آرزوســـــــت صابر كرماني